• 021-66557431

 

 

داده کاوی فرآیندی است که با کشف دانش، روابط و الگوهای نهفته در حجم انبوهی از داده ها به پیش بینی رویدادها و نتایج آتی می پردازد. این فرآیند با بهره گیری از الگوریتم ها ، تکنیک ها و ابزارهای گوناگون ، اطلاعات ارزشمندی را جهت نیل به اهدافی همچون افزایش درآمد، کاهش هزینه‌ها، بهبود ارتباط با مشتری، کاهش ریسک و غیره بدست می آورد. از آنجائیکه داده کاوی در محل تلاقی علوم مختلفی چون (ریاضیات و آمار و هوش مصنوعی و یادگیری ماشین) قرار دارد امروزه توانسته جایگاه ویژه ای را در سازمان ها و بنگاه های اقتصادی پیدا کند. از آنجائیکه مدیران سازمان ها و صاحبان بنگاه های مالی و غیرمالی برای جاری سازی سیاست های کلان و تصمیم گیری های خود در حوزه های فروش ، بازاریابی و ... با حجم وسیعی از داده های تولید شده از سامانه ها و سیستم های اطلاعاتی روبرو هستند ، نیاز به زیرساخت هوشمند تصمیم گیری بیش از پیش احساس می شود که این امر بواسطه ی استفاده از روش های داده کاوی محقق خواهد شد.

 

مزایای استفاده از داده کاوی:

  • حذف داده های نامرتبط ، بی فایده و تکراری
  • شناسایی داده های مرتبط مورد نیاز جهت نیل به اهداف از پیش تعیین شده ی سازمان یا بنگاه تجاری
  • سرعت بخشیدن به فرایند تصمیم گیری در سازمان
  • نگاشت داده ها و اطلاعات در یک قالب بندی سودمند همچون گراف یا جدول.

 

حوزه های استفاده از داده کاوی:

  • شرکت‌های مخابراتی و چندرسانه‌ای (با کاربردهایی چون: پیش‌بینی رفتار مشتری و ساخت کمپین‌های هدفمند و دقیق)
  • شرکت های بیمه (با کاربردهایی چون: کشف تقلب، مدیریت ریسک، تطبیق‌پذیری و خسارت مشتری )
  • تولیدکنندگان ( با کاربرد هایی چون: هماهنگ کردن برنامه‌های عرضه با پیش‌بینی تقاضا، تشخیص زودهنگام مشکلات، تضمین کیفیت و نحوه سرمایه‌گذاری در ارزش برند و ... )
  • صنعت بانکداری ( با کاربرد هایی چون: ارزش طول عمر و ارزش شبکه ای مشتریان بانکی ، اعتبارسنجی مشتریان،مبارزه با پولشویی،ارزیابی شعب و بهبود عملکرد آنها و ... )
  • خرده‌فروشی ( با کاربردهایی چون: تعیین الگوهای خرید مشتری ، تجزیه و تحلیل سبد خرید بازار ،...)

 

برخی از خدمات مبتنی بر داده کاوی عبارتند از:

  • کشف تقلب و تخلف (Fraud Detection)
  • تضمین درآمد (Revenue Assurance)
  • مدیریت مخاطرات (Risk Analysis)
  • رتبه‌بندی اعتباری (Credit Scoring)
  • پایش شاخص‌های عملکردی (CPM)
  • ارزیابی عملکرد کارکنان(Performance Appraisal)
  • تحلیل‌های برنامه و بودجه(Budgeting & Planning Analysis)
  •  تحلیل احساسات (Sentimental Analysis)
  • تحلیل‌های مالی (Financial Analytics)
  • تحلیل‌های پیشرفت پروژه (Projects Analytics)
  • تحلیل مشتریان (Customer Analytics)
  • تحلیل ریزش مشتریان (Churn Analysis)

 

 

  • 66557431
  • 43858120
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
  • تهران، خ آزادی، خ حبیب اله، نبش خسروان، پلاک 1، طبقه 2
  • مشاهده بر روی نقشه

دارای افتخار همکاری با

ارسال پیام

  ایمیل ارسال نشد !   Your email has been sent.
بالا